Na het teleurstellend verlies van vorige week tegen Ouwe Syl was Ternaard gebrand op een overwinning zaterdagmiddag om niet verder achter te raken op sc Franeker. Maar ook WWS is weer een lastige tegenstander waar de uitwedstrijd nipt met 4 – 3 in de laatste minuut werd gewonnen. trainer de Boer miste deze middag de geschorste Wietse Sipma en de geblesseerde Teake Jan Keegstra. En begon op de bank met Anton keegstra, David de Vries en Remco van der Kooi.

Het was even voor half drie als pupil van de week Sjoukje van der Wal de wedstrijdbal aangeboden door Fa Brander aanbood aan scheidsrechter Wijnstra uit Drachten die hierna floot voor het begin van de eerste helft. Na een aftastend begin van beide ploegen, is het in de 4e minuut WWS dat een goede kans krijgt, maar de spits van WWS – die alleen door kan gaan – speelt de bal iets te ver voor hem uit waardoor keeper Bert Bakker de bal nog op tijd kan onderscheppen. Maar in de 6e minuut een kans voor Ternaard dat mag ingooien waarbij de bal bij Gosse Reinder Kingma komt die de bal doorspeelt op Arnold Kingma die kan uithalen ,maar ziet zijn schot over het WWS doel verdwijnen. Zo golft het spel op en neer en komt WWS er een paar kleer gevaarlijk uit maar laat de afwerking te wensen over van de voorwaartsen van WWS.  Maar na 10 minuten voetbal begint Ternaard beter in de wedstrijd te komen en dringt het WWS terug. Zo krijgt Ternaard in de 12e minuut twee opgelegde kansen  als eerst Gosse Reinder uithaalt en de keeper van WWS de bal niet onder kontrole krijgt waarna Arnold Kingma kan inschieten maar de bal voor  de doellijn  wordt weggehaald  door een verdediger van WWS, en daarna is het Jacob van der Veen die kan uithalen, maar opnieuw wordt de bal van de doellijn gehaald. Zo blijft Ternaard  met goede aanvallen druk uitoefenen op WWS en mag Ternaard in de 22e minuut een hoerkschop nemen die prima wordt voorgebracht door Jacob van der Veen waarbij de verdediging van WWS de bal niet weg krijgt en Gosse Reinder Kingma hierna met een mooi tikje de bal over de doellijn schuift en Ternaard verdiend op een 1 – 0 voorsprong brent. In de 30e minuut opnieuw een prima kans voor Ternaard als Jitse de Beer mag uithalen en opnieuw de keeper van WWS de bal loslaat en Gosse Reinder de bal zal inschieten, maar nu stopt de keeper van WWS de bal net voor de doellijn. Zo kreg Ternaard toch kans na kans en wordt het pas in de 39e minuut 2 – 0 als een prima opgezette aanval doeltreffend wordt afgerond door Roel Hoekstra en Ternaard op een mooi moment net voor rust op 2 – 0 komt..

Na rust geen wijzigingen in de ploeg vantrainer de Boer dat nu te slapjes begint aan de tweede helft en zo begint WWS er weer in te geloven. Het spel wordt er ook niet beter op mede door de regen en het zware veld. Wat Ternaard niet deed dat doet WWS nu wel. Want goed doorgaan in de 70e minuut van WWS speler Raymon van de Galien en zwak ingrijpen van de verdediging van Ternaard, leid er toe dat Raymon de 2 – 1 kan inschieten en zo WWS weer in de wedstrijd brengt. Want gelijk hierna in de 72e minuut is het Pieter Deelstra die de 2 – 2 op zijn schoen had, maar alleen voor doelman Bert bakker schiet hij de bal naast. In de 75e minuut komt David de Vries in de ploeg voor Jacob van der Veen en raakt keeper Bert bakker geblesseerd aan de knie, maar kan toch doorgaan. Zo blijft het knokken voor beide ploegen en gaat WWS op jacht naar de gelijkmaker. Toch is het Ternaard  dat zich herpakt en in de 85e minuut op 3 – 1 komt als Jitse de Beer op links prima Davi de Vries wegstuurd  die goed naar binnen komt en geweldig uithaald en zo de 3 – 1 inschiet. Nu was de wedstrid gespeeld en na 90 minmuten voetbal is het hierna de goed leidende scheidsrechter Wijnstra die voor de laatste maal fluit en Ternaard goed zaken doet doordat sc Franeker gelijk speelde tegen Marrum. Daardoor is de achterstand nu weer 3 punten. Volgende week is het beker inhaal en speelt Ternaard thuis een oefenwedstrijd tegen GSVV.