K800 P1140044Ternaard ontmoete zaterdag op haar sportcomplex “De Bourfinne”het met 0 punten op de laatste plaats staande WWS uit Wirdum. Ternaard moest vanmiddag beter bij de les zijn dan vorige week uit tegen SSS 68 en er zal met meer inzet en overtuiging gespeeld moeten worden.En er mag van onderschatting dan ook geen sprake zijn.Trainer Hans Blom kon vandaag weer over een fitte selectie beschikken. En ook Jan Lammert van der Kooi was weer fit maar begon op de bank samen met Jelle Soepboer en Kevin Post.

Het was even voor half drie als pupil van de week Hanna Wiersma de wedstrijdbal aan geboden door installatie bedrijf Brander aanbood aan scheidsrechter J Wagenaar uit de Westereen. die hierna floot voor de eerste helft en Ternaard mocht aftrappen. Beide ploegen begonnen aftastend en in de 8e minuut is het Ternaard dat  de eerste kans krijgt als een voorzet vanaf rechts prima door Roel Hoekstra wordt voor gebracht op Wietse Sipma die echter de bal net over het doel van WWS kopt .Maar in de 10e minuut is het wel raak als Ternaard op rechts een vrije trap mag nemen, waarbij eerst de grensrechter van WWS voor een uitbal vlagde maar dit werd niet gezien door scheidsrechter Wagenaar en dus mag Roel Hoekstra de vrije trap nemen die hij bij de tweed paal brengt waar Teake Jan Keegstra ongehinderd de bal in het WWS doel kan koppen en Ternaard al vroeg in de wedstrijd op 1-0 brengt. Hierna golft het spel op en neer en is het in de 28e minuut dat WWS voor het eerst gevaarlijk kan worden, maar keeper Bert Bakker van Ternaard stopt de inzet van de spits van WWS. In de 32e minuut mag WWS een vrije trap nemen even buiten de zestien meter van Ternaard en opnieuw is het Keeper Bakker die de inzet stopt. Zo moet Ternaard wel bij de les blijven en zich niet laten inslapen na de vroege treffer. In de 38e minuut dan eindelijk weer een een kans voor Ternaard als vanaf rechts Wietse Sipma goed naar binnen komt en uitstekend uithaalt, maar helaas gaat zijn inzet voorlangs het WWS doel en hierna is het rust met een 1-0 voorsprong voor Ternaard.

Na rust blijft Aant Soepboer achter in de  kleedkamer en komt Jan Lammert van der Kooi voor hem in het veld  die meteen druk zet op de verdediging van WWS waarbij hij de bal verovert en die meteen doorspeelt op Roel Hoekstra die niet aarzelt engelijk uithaalt in de 46e minuut de bal achter de doelman van WWS schiet. Een heerlijke goal en zo Ternaard op 2-0 brengt. Ternaard zet nu door en in de 50e minuut is het Jurjen Sipma die vanaf 20 meter de bal in de hoek van het WWS doel jaagd en Ternaar d op 3-0 brengt. Ternaard kan nu vrijuit voetballen en na 10 minuten in de tweede helft is het Ternaard dat een hoekschop mag nemenDie door Teake Jan Keegstrawordt voor gebracht en is het Janko Postma die de bal inkopt en Ternaard zo op een comfortabele  4-0 voorsprong zet, waarbij de wedstrijd eigenlijk gespeelt is Trainer Hans Blom van Ternaard wisselt de licht geblesseerde Roel Hoekstra en brengt Jelle Soepboer voor hem in het veld.Ternaard neemt wat gas terug en is het spits Van WWS die bijna raak schiet, maar Jurjen Sipma kan de bal nog net voor de doellijn weghalen. Hierna moet keeper Bert Bakker van Ternaard nog een keer handelend opterden en is Ternaard gewaarschuwt om niet te verslappen. In de 65e minuut wisselt trainer Blom Anne Rienk Sijens en brengt Kevin Post voor hem in het veld. Ternaard begint nu weer vooruit te voetballen en krijgt Jan Lammert van der Kooi een prima kans maar wacht even te lang met schieten zodat een verdediger van WWS nog kan ingrijpen. Ternaard krijgt hierna nog diverse mogelijkheden om de score uit te breiden, maar het is Hessel Reitsma van WWS die de eer mag reddenen in de 88e minuut nog 4-1 scoort En dan na 90 minuten gevoetbalt te hebben is het scheidsrechter Wagenaar die voor het einde fluit en Ternaard goede zaken doet. Volgende week wacht de topper tegen Lions 68.