K800 P1190508

Ternaard heeft zaterdagmiddag niet de drie punten thuis kunnen houden waar de mogelijkheden er wel waren. In een wedstrijd die bol stond van inzet en strijd en dus volop genieten voor het Talrijke publiek was het Birdaard dat aan het langste eind trok en Ternaard achter liet met een kater.

Trainer Henk de Boer kende een fitte selectie en begon op de bank metres keeper Jaap Gulmans, David de Vries, Anne Rienk Sijens en Remco van der Kooi.

Het was even voor half drie  als pupil van de week Anne Veenstra de wedstrijbal aangeboden door AUTO EN MOTORRIJSCHOOL VAN DER vEEN, aanbood aan scheidsrechter Swart uit Ferwerd die hierna floot voor het begin van de eerste helft en Ternaard mocht aftrappen die metéén in de tweede minuut al een goede kans kreeg toen Roel Hoekstra op rechts Danny Post westuurde die bij de achterlijn de bal voorbracht bij de tweede paal waar Gosse Reinder Kingma zou inkoppen, maar de bal kawm tegen enkele spelers van Birdaard aan en kwam toen opnieuw bij Gosse Reinder terecht die zich toen vrijspeelde  en uithaalde maar de bal over het doel van Birdaard schoot. In de 4e minuut was het Wietse Sipma  die onbefrijpelijk voor iedereen  geel kreeg van scheidsrechter Swart. Meteen hierna was het Roel Hoekstra die er alleen tussenuit kneep en richting Birdaarder doel  kon gaan, maar dit leverde niets op. Maar in de 6e minuut was het Birdaard dat wel toesloeg als men met een lange bal er snel uitkomt en Sie jellema doorgaat op rechts en de bal voorbrengt op Hidde Kingma die zo de 0 – 1 kan inkoppen. EEen domper voor Ternaarddat echter snel de draad weer oppakte en in de 10e minuiut weer op gelijke hoogte kwam. Het was Jacob van der Veen die op links de bal voorbracht op Gosse Reinder kingma die kon uithalen waarbij de bal op de doellijn zou worden weg gehaald., maar de hij verdwqeen toch achter de doellijn en zo kwam Ternaard op 1 -1 In de 13e minuut was het Ternaard dat een prachtige aanval opzette en Janco Postma Roel Hoekstra op rechts wegstuurde  die de bal voorbracht op Danny Post die enkele tegenstanders uitspeelde en  maar de bal net naast het Birdaarder doel schoot. Ook Birdaard kwam gevaarlijk door  en met name over links  met de gevaarlijke Dash Turner die het janco Postma ontzettend moeilijk maakte, waarbij hij steeds het strafschop gebied kon binnengaan en kon uithalen waarbij de bal tussen de benen van keeper Anne Hellinga door ging en zo de 1 – 2 kon binnen tikken. Zo bleef de wedstrijd open engolfde het spel op en neer met twee aanvallende ploegen. Zo was het Ternaard  dat in de 35e minuut weer op gelijke hoogte kwam met Birdaard als het op rechts een hoekschop mocht nemen die door Jacob van der Veen bij de tweede paal werd gebracht waar Gosse Reinder Kingma goed omhoog kwam en zo de bal in de krijsing kopte en daarmee Ternaard op 2 – 2 zette. In de 43e minuut had Ternaard op voorsprong moeten komen als een goed opgezette aanval over links waarbij Jurjren Sipma Jacob van der Veen westuurde die de bal vvor bracht op de volkomen vrijstaande Gosse Reinder Kingma die een vrije kopkans had maar deze op de lat uiteen zag spatten. Dit had een mooie opsteker voor Ternaard kunnen zijn zo net voor de rust, die inging met een 2 – 2 gelijke stand.

Na rust geen wijzigingen in de ploeg van trainer Henk de Boer waarbij Ternaard niet goed begon aan de tweede helft en verkeerde keuze,s maakte waarbij Birdaard speler Edwin Kooistra zomaar de bal in de 47e minuut kon onderscheppen en met een  goed schot bijn akeeper Anne Hellinga verraste, maar zijn schot verdween over het Ternaarder doel. Ternaard was gewaarschiuwd en herpekte zich hiernadan ook weer want in de 52e minuut was het Jacob van der Veen die vrij voor het Birdaarder doel kon uithalen maar de bal op de lat schoot. Zo kreeg en had Ternaard  toch wat kansen laten liggen. In de 58e minuut was het opnieuw Edwin Kooistra die kon uithalen maar met een fantastische redding was het keeper Anne hellinga die de bal nog net over het doel kon tikken en zo Ternaard behoedde  voor opnieuw een achterstand. De toegekende hoekschop leverde niets op.In de 64e minuut wisselde trainer de Boer Janco Postma, en bracht Anne Rienk Sijens voor hem in de ploeg. Zo bleef de wedstrijd open met twee ploegen die volop strijd leverden, maar was het  in de 68e minuut  toch weer Birdaard dat op voorsprong kwam als een Birdaard speler op links het strafschop gebied inkwam, was het keeper Anne Hellinga die zijn doel uitkwam en de Birdaard speler wel of niet raakte maar zich vrij gemakkelijk liet vallen en scheidsrechter Swart naar de stip wees en Birdaard een strafschop mocht nemen. Deze werd genomen door Hidde Kingma die feilloos de bal achter doelman Anne Hellinga schoot en zo Birdaard op 2 – 3 bracht. ER knakt iets bij Ternaard  dat totaal niet meer in de wedstrijd zat en is het Birdaard dat nu veel gemakkelijker voetbalde en ook kansen kreeg met de gevaarlijke Dash Turner. Want in de 88e minuut werd het zowaar 2 – 4 voor Birdaard als Dennis van der Wal zich prima vrijspeeld en met een bekeken schot keeper Anne hellinga passeerd. Trainer de Boer bracht hierna nog David de Vries in het veld voor Jitze de Beer, maar het birdaard dat in de slotminuten nog toesloeg als Sies Jellema op een assist van Dennis van der Wal de 2 – 5 maakte. Hierna floot ook meteen scheidsrechter Swart voor de laatste maalen moest Ternaard toezien hoe Birdaard beter de kansen vezilverde. Volgende week komt SC Franeker naar Ternaard. Aavang 14.30 uur