Na het kampioenschap gevierd te hebben op 24 Mei jl gingen we op weg naar Helpman Groningen waar dit jaar het toernooi betrffende de KNVB Beker werd gespeeld. Heel veel supporters ouders spelers van andere teams kennissen en vrienden gingen met ons mee in een touringcar richting Groningen. In totaal zo,n 70 personen wilden getuige zijn van de prestaties van deze goed voetballende ploeg,en dan nog niet meegerekend degenen die op eigen gelegenheid waren gekomen.De meiden waren gespannen, maar goed gemutst.

De bedoeling was om vier wedstrijden te spelen. De tegenstanders waren: Berlikum Rouveen en Beetsterzwaag. We wisten datalle ploegen kampioen waren geworden dit jaar en dat we aan de bak moesten. We begonnen aan de voorbereiding, goed warmlopen een speech in de kleedbox en dan Amanda onze keepster inschieten en toen waren we er klaar voor.

De eerste wedstrijd was tegen Berlikum. In het begin had Ternaard redelijk veel kansen maar wilde de goal maar niet vallen. Dus bleef het spannend. Lina Post opende de score voor Ternaard en daarna gingen de meiden los. Redelijk snel achter elkaar maakten we de 2;3 en de 4 – 0 werd gemaakt door Ypie Willemsen. Doordat we 2keer 12,5 minuut speelden was deze wedstrijd al snel voorbij en wonnen we met 4 – 0 van Berlikum.

Op het veld naast ons moesten de cocurenten voetballen Rouveen tegen Beetsterzwaag. We waren benieuwd hoe onze volgende wedstrijd zou verlopen. Deze was tegen Rouveen. We starten voortvarend en stonden binnen 2 minuten met 1 – 0 voor. Toen gingen de meiden echt goed voetballen en maakte Marrit sijens de 2 – 0 en het werd ook nog 3 – 0 voor Ternaard .Rouveen bewees wel dat ze niet zomaar op dit toernooi stonden en maakten 3-1. Vervolgens nam Ternaard het weer over. En in de tweede helft maakte Ternaard het karwei af en werd de eindstand 6 – 2 in het voordeel van Ternaard. Erg goeg gedaan.

Onze tegenstanders Berlikum en Beetsterzwaag Speelden tegelijkertijd tegen elkaar. En die wedstrijd eindigde in een 0 – 2 voorBeetsterzwaag. We wisten dat wij 10 doelpunten voor hadden en onze grootste concurent 4 doelpunten dus hadden we aan een gelijkspel genoeg om als 1e te eindigen. Even een pauze. Wat drinken en wat krachtvoer dat zorgde voor d opbouw van de gezonde spanning. We realiseerden ons dat we heel dicht bij waren om de beker te winnen.

De wedstrijd ging van start.Beetsterzwaag had hun voorbereiding goed gedaan en ze hadden Ternaard behoorlijk in de tang.Ze hadden onze snelle speelsters Linda en Marrit goed onder controle. Toch werd Ternaard beter en beter,en toch kregen we een doelpunt tegen. We kwamen dus met 1 – 0 achter terwijl we goed stonden. Vooral de strijd op het middenveld werd erg belangrijk. Ternaard zette druknaar voren en dat zorgde ervoor dat Anne Pietsje Waaksma de gelijkmaker kon scoren. De spanning steeg behoorlijk voor speelsters en supporters. In de2e helft bleef het lang 1 – 1. Het werd volhouden knokken kansen over en weer en de emotie,s liepen van beide kanten ook wat op. Vanuit een corner werd de voorsprong voor Beetsterzwaag een feit,toen Linda Post de bal in eigen doel kopte. Dus moesten we de gelijkmaker zien te maken. Het bleef lang spannend maar toch werd Ternaard beter. Na diverse corners te hebben genomen wilde de bal niet in het net. Deze corner moest meerderre keren worden over genomen omdat de bal niet achter was geweest. Lind heeft hem wel 5 keer over moeten nemen. En bij de laatste keer kwam de bal voor de voeten van Anne Pietsje Waaksma terecht die meteen uithaalde en Jaaaaaaa de goal.Op dat moment was de stand weer in evenwicht. We hadden toen nog 6 minuten te spelen. Dat waren spannende enerverende minuten. Uiteindelijk hebben de meiden dit gelijkespel weten vast te houden en waren we winnaar van de KNVB Beker 2014.

Meiden bedankt voor deze toch unieke prestatie voor de vv Ternaard.