Vanmiddag kwam de nummer laatst, Suawoude op bezoek. Ternaard stond vandaag maar voor 1 doel op het veld, namelijk winnen. De 3 punter moest toch maar gepakt worden. Maar dit zou niet vanzelf gaan. Ternaard heeft het altijd lastig tegen laag gelkasseerde clubs.

Trainer Henk de Boer miste vandaag de zieke Roel Hoekstra en keeper Bert Bakker die herstellende is van een knie blessure. Meteen vanaf het eerste moment is het Ternaard die de aanval zoekt. En meteen duidelijk is dan ook dat Suawoude gaat loeren op de counter. In de eerste helft dan ook enkele kansen voor Ternaard. Arnold Kingma kopt na een prima voorzet van Teake Jan Keegstra hoog over  en enkele minuten later trapt Arnold de bal ver naast ondanks dat hij in een kansrijke positie staat. Zo blijft het lang 0 – 0 Ternaard doet er alles aan om zo snel mogelijk een doelpunt te maken. Een prima corner van Jacob van der Veen wordt hard ingekopt door Wietse Sipma. maar een prima redding van de keeper van Suawoude doet voorkomen dat Ternaard op voorsprong komt. Maar dan toch in de 31ste minuut de voorsprong voor Ternaard . Een vrije trap vanaf rechts  wordt door Jacob van der Veen ingedraaid en omdat niemand de bal raakt gaat de bal via de binnenkant van de paal in het net. Ternaard komt dan ook meer dan verdiend op een 1 – 0 voorsprong. Keeper Anne Hellinga moest zich een paar maal strekken voor rust, een afgeslagen corner  werd prima ingeschoten maar net zo goed gepakt.

Na rust moest om taktische reden Janco Postma douchen, daardoor kon Wietse Sipma een linie zakken en wordt David de Vries gebracht voor wat meer snelheid op de vleugels. Want de 2 – 0 en de 3 – 0 moest eigenliojk snel vallen zodat de wedstrijd gespeeld zou kunnen zijn. maar niets was minder waar. In de 2e helft is er weinig meer te genieten, zowel spelers, maar ook scheidsrechter Vellinga uit Menaldum gaan er in mee. De eerste helft werd er nog prima gefloten door scheidsrechter Vellinga, maar in de tweede helft leek het er op dat Suawoude even geholpen moest worden. Ternaard krijgt in de tweede helft 2  100 % kansen. Na goed voorbereiden van Captain Gosse Reinder Kingma, moet Teake Jan Keegstra de bal hoog in het doel kunnen schietenmaar zijn bal beland op de paal. In de rebound schiet Jacob van der Veen de bal hoog over. Ternaard komt daarna nog in een lastige 15 minuten te zitten. Suawoude krijgt de kansen, een van richting veranderd schot gaat maar rakelings naast en ook de goed voorzetten vanaf de zijkantworden niet benut. Net voor het einde van de wedstrijd mag Jurjen Sipma nog even invallen. En gaat Jacob van der Veen naar de kleedkamer. in de laatste 5 minuten gebeurt er niets meer Zo wint Ternaard toch de wedstrijd zij het met de nodige moeite.

Uitendelijk is het toch nog een Fantastiche zaterdag ondanks de slechte wedstrijd die voor menig supporter niet om aan was te gluren. De koploper Franeker verspeeld 2 punten waardoor Ternaard op 1 punt van de koploper komt. De rest van de concurenten verloren ook allemaal punten. Volgende week misschien wel de belangrijkste wedstrijd van het seizoen. Mocht er bij Holwerd gewonnen worden, dan wordt Holwerd de nummer drie, met nog drie wedstrijden te gaan op 7 punten gezet. Een belangrijke week voor de boys van Henk de Boer. Er zal deze week pittig moeten wordengetraind om de boys scherp op het veld te laten verschijnen a.s. Zaterdag.